Jak stworzyć własną strukturę MLM?

Autor(-ka): | 2012/03/01 | Praca w MLM. Jak odnieść sukces?

O sukcesie w marketingu wielopoziomowym nie decyduje nie tylko najwyższa jakość usługi lub produktu – równie ważny jest plan marketingowy oraz wiele innych mniej lub bardziej ważnych detali. Najważniejsi jednak są ludzie. A dlaczego?

Firmy mogą upaść, produkt czy usługa mogą wraz z rozwojem gospodarki stać się mniej popularne. Bardzo trudno jest nadążyć za tym co dzieje się na rynku. Jednak mając odpowiednich ludzi, bardzo szybko można straty nadrobić. Po to właśnie tworzy się strukturę MLM. Poniżej kilka wskazówek o tym jak należy ją budować, aby prawidłowo się rozwijała i była solidnym fundamentem dla biznesu.

Struktura liniowa
Jest to model niekorzystny, ponieważ w tym wypadku każda z przyjętych osób zaprasza do współpracy tylko jedną nową osobę. W takiej sytuacji każda osoba może liczyć na jakieś zyski ale nie będą one zbyt duże ponieważ struktura rozwijać się będzie tylko wgłąb. Efektywność tego typu konstrukcji jest niewielka, ponieważ nie tworzy takiego zysku jaki byłby możliwy do osiągnięcia. Budując taką strukturę nie wykorzystuje się nawet małej części potencjału marketingu wielopoziomowego.

Struktura gwiazdy
Jest to taka konstrukcja MLM, w której zaprasza się do współpracy zbyt dużą liczbę osób. Po pewnym czasie osoby, które jako pierwsze dołączyły do współpracy, zaczynają rezygnować. Dlaczego tak się dzieje? Praca z wieloma osobami jednocześnie nie pozwala na dokładne objaśnienie wszystkim współpracującym zasad MLM, a jeżeli nie będą wiedzieli jak pracować to szybko zrażą się do tego sposobu zarabiania. Uważa się, że praca z więcej niż piątką znajomych jest już nieefektywna, poza przypadkiem, gdy te pięć współpracujących osób jest już dobrze wyszkolonych – przyjęcie nowych nie wpłynie na kontakty ze ‘starymi’.

Struktura piramidalna
Nie należy się kierować nazwą tej struktury, która zapewne kojarzy się z nielegalną piramidą finansową1. Nazywa się ona tak z powodu jej wyglądu.

Prawidłowa struktura w MLM
Budowanie struktury piramidalnej marketingu wielopoziomowego polega na tym, że każdy z jej uczestników zaprasza do współpracy od 3 do 5 osób. W jaki sposób ma to przynieść zysk? Można to wytłumaczyć na prostym przykładzie. Zakładając, że w miesiąc można wyszkolić pięć osób, w następnym miesiącu, gdy każda z wyszkolonych przez Ciebie osób zrobi to samo, twoja grupa będzie już liczyła 31 członków (Ty + 5 twoich znajomych + 25 ich znajomych). Idąc dalej tym torem, po czterech miesiącach twoja struktura będzie liczyła781 osób!

Najważniejsze w marketingu wielopoziomowym jest budowanie fundamentów. Gdy będziesz miał solidną podstawę dalej ona będzie się sama rozrastała i nie trzeba będzie jej poświęcać tyle czasu.

Piramida finansowa – mamy z nią do czynienia wtedy, gdy zyski ze współpracy nie pochodzą jednak ze sprzedaży towarów lub usług, a praktycznie w całości z wpłat wnoszonych przez nowych członków struktury. Na piramidzie finansowej zyskują tylko osoby, które znajdują się u jej szczytu i wystarczająco wcześnie do niej dołączyły. Olbrzymia większość uczestników piramidy na niej traci.

3,234 całkowita ilość odwiedzin, 1 dziś

Tagi: ,